Skôr narodení hudobníci začínali svoju kariéru na
koncertnom pódiu, 4-5 rokov koncertovali a budovali svoju fanúšikovskú
základňu. Až potom nasledoval podpis zmluvy a nahrávanie v štúdiu. Často
uplynulo aj viac ako 10 rokov, kým zložili autorskú vlastnú skladbu, verili v jej
úspech a prvé tantiémy.
Kariérna cesta súčasných mladých hudobníkov je vplyvom digitálnej
doby odlišná. Zdá sa, že nájsť priestor pre prvé koncerty je komplikovanejší a tak
v súčasnosti začínajúci hudobníci volia jednoduchší spôsob hľadania
svojich fanúšikov. Najprv svoju hudbu nahrajú a postupne začínajú v budovaní
fanúšikovskej základne prostredníctvom YouTube a ďalších digitálnych
platforiem. Cesta k príjmom, vďaka ktorým je možné živiť sa hudbou, sa mení tiež.
Podľa prieskumu musí hudobník odohrať minimálne 20 platených koncertov ročne. Toto číslo je dokonca vyššie v prípade vidieku, kde je menšie publikum a nižšie
honoráre.
Aká je vaša skúsenosť? Myslíte si, že je jednoduchšie či
zložitejšie koncertovať? Čo je podľa vášho názoru pre moderného umelca
dôležitejšie – dobrá propagácia na YouTube či stabilná fanúšikovská základňa na
koncertoch?
Ak sa chcete zapojiť do pripravovaného druhého kola
prieskumu, ktoré sa začne koncom marca 2017, prosím, napíšte nám email na hudobnyprieskum@soza.sk a radi Vám dotazník
zašleme. Súhrnné výsledky budú publikované v prvom vydaní Správy
o hudobnom priemysle na Slovensku v priebehu tohto roka.
Publikované informácie sú výsledkom prieskumu Hudobný
priemysel na Slovensku, ktorý organizoval Slovenský ochranný zväz autorský
v roku 2015 v spolupráci s organizáciami SLOVGRAM, OZIS, Hudobný fond
a Hudobné centrum.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára