Streamovanie hudby sa často považuje za budúcnosť hudobného priemyslu. Medzi jasnú jednotku
z poslucháčskeho hľadiska patrí YouTube. Ako však ku možnosti umiestniť
svoju hudbu na online weby či platformy pristupujú hudobníci? Hudobný prieskum
z roku 2015 im položil aj otázku „Je Vaša hudba dostupná online vo forme
digitálneho streamovania?“.
Podľa prieskumu šíri svoju hudobnú tvorbu prostredníctvom YouTube 87 % z opýtaných. Na druhom mieste sa umiestnila služba Spotify (46 %) a v tesnom závese za ňou Deezer (43 %). O päť percent menej (38 %) mala novinka od spoločnosti Google, Google Play, ktorá okrem hudby ponúka aj iný digitálny obsah – časopisy, knihy, filmy a televízne relácie. Rdio v prieskume označilo 29 % opýtaných, táto spoločnosť však v súčasnosti bezplatné služby neposkytuje, na konci roku 2015 zanikla. Rovnako aj posledná možnosť v prieskume, Music Jet, ktorú označilo 18% z opýtaných, svoje služby na slovenskom trhu neposkytuje. Spoločnosť Orange ju prestala prevádzkovať v auguste minulého roka.
Ako ste na tom Vy? Využívate niektorú z uvedených
online služieb alebo dávate prednosť nejakej inej?
Ak sa chcete zapojiť do prieskumu, alebo máte záujem
o bližšie informácie, kontaktujte nás na hudobnyprieskum@soza.sk.
Publikované informácie sú výsledkom prieskumu Hudobný
priemysel na Slovensku, ktorý organizoval Slovenský ochranný zväz autorský
v roku 2015 v spolupráci s organizáciami SLOVGRAM, OZIS, Hudobný fond
a Hudobné centrum.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára